סוגי קרמיקות והתאמתן לבית

כמעט בכל בית בישראל ובעולם בכלל נוכל למצוא קרמיקה. אנשים בוחרים לרוב לרצף את הבית שלהם בקרמיקה מסיבות רבות, אך בעיקר בשל חוזר החומר, נוחות השימוש בו וקלות הניקיון שלו. קרמיקה איכותית מחזיקה מעמד עשרות שנים ואף יותר, כאשר התחום נמצא כל הזמן בהתפתחות מבחינת עיצוב ואיכות האריחים.

קצת על קרמיקה והשימושים בה

קרמיקה היא אריחים מלאכותיים שמיוצרים באמצעות דחיסת חומרים בטמפרטורות גבוהות. לאחר הדחיסה האריחים עוברים תהליכי זיגוג ושריפה, מה שהופך אותם לעמידים במיוחד לאורך שנים. כאשר רוכשים קרמיקה בירושלים ההמלצה הנה לקחת לתשומת הלב את עיצוב הבית הכללי, שכן לכל אריח סגנון משלו שיכול להתאים לעיצוב בית אחר. לכן, כאשר פונים לחנויות חומרי בניין בירושלים רצוי לבצע סקר שוק מקדים, להכיר את החומרים ואת המחירים ולבחור את קו העיצוב הכללי של הקרמיקות עצמן.

אילו סוגים של קרמיקות ישנן?

יש מגוון רחב של סוגי קרמיקות, גם מבחינת סוג הקרמיקה עצמה וגם מבחינת העיצוב הכללי. נדבר קודם על סוגי הקרמיקה והתכונות העיקריות שלהם.

גרניט פורצלן היא אולי הקרמיקה הכי נפוצה בבתים בישראל. היא עמידה מאוד, ניתן לבצע בה תיקונים שונים של ליטוש ויתרונה הבולט הוא עמידותה הגבוהה למים. בשל עמידותה קל מאוד לנקות אותה, והיא מתאימה לחדרים לחים כמו חדרי שירותים ומקלחת. עוד יתרון בולט של הגרניט פורצלן היא העובדה שניתן לחתוך אותה בקלות להתאמה אסתטית גבוה של האריחים בחלקי הריצוף השונים.

מה שאנחנו מכירים כבלטות נקרא בשפה המקצועית טראצו, אמנם מדובר על הסוג הפחות אסתטי של הרצפות אך עמידותם גבוהה כל כך שהן נחשבות לפופולאריות במיוחד. רצפות קרמיקה אלה מורכבות משתי שכבות, האחת היא של יציקת בטון, והשנייה היא שכבת מוזאיקה עשויה אבנים קטנות, קוורץ וחול ים. מתוך הטראצו יש כמה וכמה סוגים שונים של סוגי קרמיקות גם כן ובכל בחירה יש לבצע התאמה מדויקת לבית על פי תכונותיו השונות ועל פי הרצון לעשות שימוש בקרמיקות עמידות במיוחד.

עוד שני סוגים של קרמיקות הם הרזינה והטרה קוטה. הרזינה הוא שיש משוחזר בו יש 90% חומרים קרמיים טבעיים ו-10% תוספת של חומרים פולימריים. אריחים אלה נחשבים ליפים ואסתטיים במיוחד, אם כי עמידותם לעומת הסוגים האחרים נמוכה יותר. הטרה קוטה הם אריחים שמתאימים יותר לגינות ומרפסות, מה שאנחנו מכירים כקרמיקות בצבעי חרס.

איך מתאימים את הקרמיקה לבית?

קודם כל כאשר מבצעים את הבחירה, רצוי להגיע למקום בו יש מגוון רחב ממנו ניתן לבחור את הקרמיקה המתאימה. ככל שהמבחר יהיה עשיר ונרחב – כך יהיו יותר אופציות לבחירה והתאמה מדויקת. אם בעבר היה נהוג ללכת לאולמות תצוגה לבחירה היום אנשים בוחרים קרמיקות גם דרך האינטרנט, שכן היכולת לראות בצורה שלמה ונוחה את סוג הקרמיקה באתר וקבלת פרטים מלאים עליו שודרגה פלאים.

מבחינת התאמה ספציפית, לאחר בחירת סוג הקרמיקה המתאימה, יש לבחור את העיצוב המתאים. פעמים רבות ההמלצה תהיה לבחור צבע מנוגד לצבעים הקיימים בעיצוב או בקירות. לדוגמה, אם מדובר על בית שמעוצב בצורה מודרנית וצבעיו לבנים מאוד, דווקא רצפה כהה של גווני אפור או אפילו שחור תהיה מתאימה לקו העיצוב הכללי ולהיפך – אם הבית מעוצב בצבעים כהים יהיה זה נכון לבחור דווקא בקרמיקה בהירה. בבית עם ילדים קטנים ובעלי חיים לא מומלץ לבחור בקרמיקה בהירה, שכן כל לכלוך יראה על הריצוף מיד. כמו כן, לעיצוב כפרי מומלץ לבחור קרמיקה שאינה מבריקה במיוחד.

מאור קדוש
מאור קדוש

השירות שלנו מתאים למגוון רחב של סביבות, מבתים פרטיים ועד למבנים מסחריים ומשרדים. הוא מושלם לכל מי שמחפש פתרון איכותי, מהיר ונוח לתחזוקת הרצפה.

צרו איתנו קשר
אודותינו

השיש ורצפות שיש הן היפות והיוקרתיות ביותר, ויש לטפל בהן בהתאם על מנת לתת להם מראה סופי מושלם! קיימות כמה וכמה דרכים לטיפול בשיש ואנחנו מתמחים בכולן!
אנחנו החברה המובילה בארץ לביצוע פוליש וליטוש! עם מעל ל15 שנות ניסיון ומאות לקוחות מרוצים.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!