סוגי דליפות מים וכיצד לזהות אותן

נזילות מים יכולות להיות כאב ראש עצום לבעלי בתים. לא רק שהם יקרים לתיקון, אלא שהם גם עלולים להזיק לבית ולחפצים שלכם. במאמר זה נדון בסוגים השונים של נזילות מים וכיצד לזהות אותן. כמו כן, נספק טיפים כיצד למנוע מלכתחילה נזילות מים.

 

נזילות מצינורות, מתקני אינסטלציה ואביזרים מהוות מקור משמעותי לבזבוז מים עבור משקי בית רבים. לפי מחקר השימושים למגורים 2016 מצא כי משק בית ממוצע מאבד כ-17 ליטר מים ביום בגלל דליפות פנימיות. חלק מהדליפות ברורות, כמו ברזים מטפטפים ומחממי מים דולפים. למרבה הצער, נזילות רבות אינן מזוהות במשך שנים מכיוון שמקור הנזילה אינו נראה לעין.

 

מתחת לרצפה

נזילות מים יכולות להתרחש במקומות רבים ושונים בבית שלך. אחד המקומות הנפוצים ביותר להתרחשות נזילת מים הוא מתחת לרצפה, שיכולה לגרום לרטיבות תת רצפתית. אם יש לכם רצפות עץ, ייתכן שתוכלו לראות כתמי מים על הלוחות. אם יש לכם שטיח, אולי תשימו לב שהשטיח רטוב או לח. כך או כך, אם אתם חושדים בנזילת מים מתחת לרצפה, חשוב לבדוק זאת על ידי איש מקצוע בהקדם האפשרי.

 

קירות

מקום נפוץ נוסף להתרחשות נזילות מים הוא בקירות. אם שמתם לב שהצבע שלכם מתקלף או שיש כתמי מים על הקיר, זה סימן שאולי יש נזילת מים. אתה עלול גם לשמוע טפטוף או מים זורמים, אפילו כאשר כל הברזים בבית שלך כבויים. אם אתם חושדים בנזילת מים בקירות שלכם, חשוב לבדוק זאת על ידי איש מקצוע בהקדם האפשרי.

 

מעל הפנלים

נזילות מים יכולות להתרחש גם מעל הפנלים בביתכם מה שיכול להוביל לרטיבות מעל הפנלים. אם אתם מבחינים בכתמי מים על התקרה או שומעים טפטוף או מים זורמים, זה סימן שאולי יש נזילת מים. חשוב לתקן נזילות בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק נוסף לביתכם.

 

מרתף

נזילות מים יכולות להתרחש גם במרתף. אם אתה מבחין במים על הרצפה או הקירות של המרתף שלך, זה סימן לכך שיש נזילת מים. חשוב לתקן נזילות בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק נוסף לביתכם.

 

בבסיס הבית

נזילות מים יכולות להתרחש גם בבסיס של הבית שלך. אם אתה מבחין במים מתקבצים סביב הבית שלך או סדקים בתשתית, זה סימן שאולי יש נזילת מים. חשוב לתקן את כל הסדקים בבסיס שלך בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק נוסף לבית שלך.

 

טיפים למניעת נזילות מים

יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור למנוע נזילות מים בבית שלך. ראשית, ודא שכל הצינורות שלך מבודדים כראוי. זה יעזור למנוע מהם לקפוא ולהתפוצץ במהלך חודשי החורף. שנית, ודאו שהמרזבים והמפלים שלכם נקיים מפסולת, כך שהם יוכלו לנקז כראוי מים מהבית שלכם. לבסוף, יש לתקן סדקים או חורים בבסיס שלך בהקדם האפשרי. על ידי נקיטת צעדים אלה, אתה יכול לעזור למנוע נזילות מים להתרחש בבית שלך.

 

איך עוצרים נזילות מים באופן מיידי?

נזילות מים יכולות להיות בעיה מתסכלת ויקרה, אבל יש כמה דרכים מהירות וקלות לעצור אותן. ראשית, נסה לזהות את מקור הנזילה. אם זה מגיע מצינור, ברז או ראש מקלחת, הדקו את האביזרים או החליפו את המתקנים. אם הנזילה מגיעה מחיבור בצינורות, ייתכן שתוכל לעצור אותה באופן זמני על ידי עטיפת המפרק בנייר חשמל או דבק. עבור דליפות בקירות או תקרות, ראשית, סגור את המים בשסתום הקרוב ביותר כדי למנוע נזק נוסף. לאחר מכן, השתמש בשפכטל או באקדח איטום כדי לאטום את החור. אתה יכול גם להשתמש בדלי או חתיכת דיקט כדי לתפוס מים מטפטפים עד שתוכל לבצע תיקון קבוע יותר.

 

סיכום

נזילות מים יכולות להיות כאב ראש עצום לבעלי בתים. לא רק שהם יקרים לתיקון, אלא שהם גם עלולים להזיק לבית ולחפצים שלכם. בפוסט זה בבלוג, נדון בסוגים השונים של נזילות מים וכיצד לזהות אותן. כמו כן, נספק טיפים כיצד למנוע מלכתחילה נזילות מים.

מאור קדוש
מאור קדוש

השירות שלנו מתאים למגוון רחב של סביבות, מבתים פרטיים ועד למבנים מסחריים ומשרדים. הוא מושלם לכל מי שמחפש פתרון איכותי, מהיר ונוח לתחזוקת הרצפה.

צרו איתנו קשר
אודותינו

השיש ורצפות שיש הן היפות והיוקרתיות ביותר, ויש לטפל בהן בהתאם על מנת לתת להם מראה סופי מושלם! קיימות כמה וכמה דרכים לטיפול בשיש ואנחנו מתמחים בכולן!
אנחנו החברה המובילה בארץ לביצוע פוליש וליטוש! עם מעל ל15 שנות ניסיון ומאות לקוחות מרוצים.

התקשרו עכשיו!

רוצים מידע נוסף או הצעת מחיר משתלמת?

פשוט הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!